African Cup of Nations 2008. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Phily Berg - WaarBenJij.nu African Cup of Nations 2008. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Phily Berg - WaarBenJij.nu

African Cup of Nations 2008.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Phily

18 Januari 2008 | Ghana, Tamale

Even voor de duidelijkheid: ik geef geen les aan kinderen hoor! Het zijn volwassen vrouwen en 2 mannen.De meeste zijn gehandicapt door polio, en sommige door lepra.
Verder is het in Tamale een drukte van belang. De African Cup begint as zondag en het team van Angola is gisteren aangekomen. Ik fiets iedere dag langs het voetbalstadion en iedere dag is het weer anders. Alles moet nieuw en mooi. Oude dingen worden afgebroken en nieuwe weer neergezet. Met hetzelfde oude hout en op dezelfde scheve manier natuurlijk, maar goed. De stoepranden worden wit geverfd, op de weg gooien ze zakken vol kleine zwarte steentjes waardoor het fietsen niet echt gemakkelijker wordt. Oversteken op de drukke kruispunten was al een linke zaak, maar is nu nog spannender geworden.En iedereen heeft vlaggetjes en shirts met de kleuren van Ghana. Leuk gezicht hoor! Volgende week zondag gaan we met een groep vrijwilligers naar de wedstrijd. Volgens mij speelt Zuid Afrika dan.
Ik voel me steeds meer thuis. Spring ineens van mijn fiets af als ik een kraampje of verkoper passeer met iets van mijn gading. En zo koop ik, bijna zonder af te stappen, sinaasappels en ananas, beltegoed en ijs, broodjes omelet en bananenchips, zakjes water en een fietsslot.En dat wordt natuurlijk allemaal ook al fietsen opgegeten!
En 'thuis' eet ik met mijn handen. "You're an African woman now!"
Morgen ga ik met 3 andere vrouwen naar de Kintampo waterval. Daarna door naar een project en daar blijven we slapen. Zondag dan weer terug. En dat alles met een trotro. Verhalen en fot's volgen natuurlijk.
Ik vind het trouwens super om jullie reacties te lezen, dus blijf dat vooral doen!
Dikke kus!

  • 18 Januari 2008 - 14:35

    Jaimie:

    gelukkig heeft u het leuk en kan u lekkere dingen eten daar. xjaimie

  • 18 Januari 2008 - 14:39

    Caro:

    African momma hey! haha!Nu nog de heupen die daar bij horen!Ennuh...lees ik het goed,ga je naar een voetbalwedstrijd?Wat een feestje zal dat zijn!
    Maar je hebt weer een super verhaal geschreven! Volhouden hoor, vind het geweldige verhalen!Fijn weekend! Dikke kus!!! xoxoxoox

  • 18 Januari 2008 - 14:57

    Assie:

    Ga je voortaan ook met ons mee naar FEYENOORD dan?
    kus, As en Jay

  • 18 Januari 2008 - 20:32

    Lucie En Jan:

    hoi leuk dat er zo'n toernooi is, geeft altijd leuke spanning en sensatie. Feyenoord staat op dit moment 2-0 achter tegen exelsior, dus kij jij maar lekker naar de African cup. Jacqie is jaloers op jou, met al die mooie donkere sportmannen in jouw omgeving. Een leuk dorp waar je vertoeft en leuk dat je zoveel andere mensen hetb waar je dingen mee kunt doen. Ga lekker door met lesgeven en we blijven je volgen. Liefa Jan en Lucie.

  • 18 Januari 2008 - 21:18

    Fred:


    Zo...dus jij eet met je handen...what's new ? Zover ik je ken pakken je handjes beet wat je ogen zien....toch ?

    Enfin...op de foto zie ik je iets naar binnen werken maar kun je me ajb uitleggen wat die fles Vlooibaar dreft naast je bord doet ?

    Waarschijnlijk gaat over een paar maanden de Nieuwerkerkse middenstand van doen krijgen met een klant die vanaf de fiets aan de deur wil worden geholpen, een hele ommezwaai voor de winkelstraat...pffff....

    En ja...ik herken je wens om veel berichtjes te krijgen....is errug lekker he !

  • 19 Januari 2008 - 13:10

    Tino:

    Ik kan Tamala niet op de kaart vinden. wij zijn nu in het Reigerhof. en gisteravond in de brasserij, hik .. Het ontwikkelingsgebied van zuidholland. wie betaalt de kosten/ investeringen voor zo'n voetbaltoernooi? leuke foto's en hoe worden je lessen bezocht?

  • 20 Januari 2008 - 15:48

    Lilian En Stephanie:

    Heeeeeeeeeeeeee,
    Leuk weer om je verhalen te lezen,maar kussentjes vullen met afval!! Hoe kom je er weer op,hihihihi Je foto`s zien er goed uit,zeer spannend allemaal.
    Fijn dat je het naar je zin heb,doe voorzichtig en geniet ervan het is om voor je het weet,
    Groetjes en dikke kus van ons.

  • 21 Januari 2008 - 08:10

    Ellen:

    Hoi meis, jaja even kijken of er iets op je site staat. En ja hoor, weer mooie foto's, en zeker die, waar jij op staat. Nou je ziet er goed uit na een tijdje in den vreemde. Leuk hoor!Spannend zo op je fiets, van alles dan kopen en hup weer verder. Gelukkig klinkt het allemaal positief. Nou ben jij wel een mensje, tenminste in mijn beleving, die altijd het positieve van alles inziet. Een goede leer voor iedereen!! Dan geniet je tenminste nog van het leven. Ik mis je wel hoor, gezellig op het msn. Even een tip vragen of mijn ei kwijt. Maar goed wie weet in de toekomst.
    Heerlijk om de dag zo te starten hier bij ADP. Even in een andere wereld, vrolijke mensjes en het heerlijke zonnige weer. Hier is het zo droevig, met al die regen en wind. Nou meisje, ik blijf je volgen en geniet er iedere keer weer van. Hele dikke kus,
    Ellen

  • 21 Januari 2008 - 15:45

    Anja:

    zo te lezen en zien vermaak je je prima daar, wat een mooie foto's en geweldige verhalen. Ik vind het wel lekker hoor op mijn werk te beginnen met jouw reisverslag, mis t msn-nen best wel dus dit is een mooie vervanging daarvoor. tis hier best wel stil nu, vooral de maandag- en donderdagmiddagen. Nou ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's. Liefs, Anja

  • 23 Januari 2008 - 14:20

    Klasina & Will:

    Het is maar goed dat pa Piet je fietsen heeft geleerd haha, daar hebt jij geen DIPLOMA voor nodig,toch?
    Fijn dat je het naar je zin hebt, en als je maar geen springbok wordt met fiets op /fiets af, je blijft er wel lenig bij(was je toch al)
    Leuke foto's hoor en zijn benieuwd naar de volgende serie.
    Veel liefs en dikke kus xxxxxxxxxxx

  • 24 Januari 2008 - 11:21

    Irene:

    Heee meis ff een groetje vanuit kikkerland!Fijn dat je het naar je zin heb,het lijkt me ook geweldig.Leuk die voetbalwedstrijd,zal wel wat anders zijn als hier.Heel veel plezier en lieve groetjes.

  • 27 Januari 2008 - 12:50

    Cor:

    Hallo meissie. Geniet volop van je verhalen en foto's , die je in staat stellen er "in te kruipen en het bijna te ruiken". Wat een andere wereld. Ik vind je geweldig ! Veel liefs Cor D.

  • 28 Januari 2008 - 15:14

    Sonja:

    Hoi Phil, je hebt nogal naar je zin daar hè? Fijn voor je, maarrrre, wordt er ook nog gewerkt of ben je daar meer op vakantie, dat lijkt er meer op enne.. lekker eten of moet je dat nog wennen? ben je al aan de race?Als ik het allemaal zo bekijk wou ik dat ik erbij was.Ik houd je berichten in de gaten voorlopig maar, amuseer je .Groetjes

  • 05 Februari 2008 - 15:23

    Joop:

    Lieverd,
    Fenomenaal wat jij aan het doen bent. Niet alleen inhoudelijk (dat spreekt voor zich), maar ook hoe je e.e.a. vormgeeft. Mijn respect. En los daarvan - die foto's die in de openbare site staan - die zijn zijn echt fantastisch. Een advies: maak zoveel mogelijk platen, zo divers mogelijk - wie weet zit er, later, een fotoboek in. Want ook in dat opzicht heb je blijkbaar talent.
    Dan nog iets persoonlijks: wat ben je ook daar, op die ene foto toch ongelooflijk mooi.
    Een wonder hoe uit dat onzekere tienertje van toen, dat zich overigens hartstikke bewust was van haar fysieke schoonheid, ondanks alle verleidingen, zo'n sterke vrouw met twee mooie dochters heeft ontwikkeld.
    Nogmaals, respect.
    We houden contact.
    Liefs
    Joop

  • 05 Maart 2008 - 17:44

    Levina:

    Hoi Phily,
    Misschien ontvang je dit berichtje voor de tweede maal, ik deed iets doms waardoor ik niet zeker weet of het werd verzonden.
    Wat een geweldig mooie foto's én verhalen! Ik hoorde over je weblog gisteren op de chattraining en ben zo snel mogelijk gaan kijken. En dat je je zo snel al thuis voelt, wat fijn is dat voor je! Veel plezier!
    Ik ga snel verder lezen/kijken.

    groetjes en liefs vanuit een koud, maar redelijk helder Oud-Beijerland (vanmorgen nog hagelde het, pijnlijk voor de krokusjes)
    Levina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4 maanden Ghana

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2008

Laatste bericht

01 Mei 2008

Een geit in mijn tas.

25 April 2008

De kust langs.

23 April 2008

Reizen en luieren.

12 April 2008

Na regen ...
Phily

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 186201

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2018 - 04 September 2018

Mongolië

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Lapland

12 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Cambodja

25 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Kenia

27 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Laos

31 Maart 2012 - 22 April 2012

Ethiopië met Rachel

10 Maart 2010 - 04 April 2010

Thailand

12 Oktober 2009 - 08 November 2009

Maleisie

27 Februari 2009 - 13 Maart 2009

India

09 Januari 2008 - 06 Mei 2008

4 maanden Ghana

Landen bezocht: