Werk - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Phily Berg - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Werk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Phily

15 Januari 2008 | Ghana, Tamale

Zo, ik heb een fiets! Daarmee doorkruis ik heel Tamale. In 40 minuten ben ik op mijn werk, in 15 min in de stad. Ik sjees heuvel af en een stuk minder snel weer omhoog. Tussen de schapen, auto's, brommers, fietsers en voetgangers (al dan niet met kind op de rug of spullen op het hoofd) door.Het is vermoeiend maar goed voor de lijn. ;-)
Het AIDS project, waar ik eigenlijk zou gaan werken, was overbemand. Dit omdat er deze maand de Africa cup is en de helft van de scholen dicht zijn. Maar niet getreurd, op het project voor gehandicapte vrouwen hebben ze dringend iemand nodig, want de 2 die er nu zitten gaan over 2 wkn terug naar Nederland. En dus geef ik nu van 9 tot 11 engelse les en rekenles, maar op heeeeeel laag nivo. Dan springen we op onze fiets om in de stad wat te eten. Daar ontmoet je meestal nog meer vrijwilligers. Dan rond een uur of 1 weer terug om de vrouwen te helpen met handwerken. Nu zijn ze bezig met het maken van douchematjes.Vandaag heb ik een tafel groen geverfd, zodat we volgende week met het gemaakte materiaal naar de markt kunnen. Omdat we veel kleine stukjes stof hadden waar we niets mee konden had ik het lumineuze idee om de vrouwen kussens te laten maken die met het afval kunnen worden gevuld.Om 3 of 4 uur zijn we klaar en kunnen we naar huis.
Gisteren heb ik met 3 anderen djembeles gehad. Een dik uur lang voor 3 euro pp. Rode handen maar wel veel lol en we hebben al een leuk stukje geleerd.
Aan het eind van de middag hadden we een meeting van de vrijwilligersorganisatie en die was om half 7 afgelopen. Ik was 10 min van huis vandaan, maar kon het toch niet vinden. Zonder lantarenpalen is het echt heel erg donker. Dus na een paar keer de zandweg op en neer te hebben gefietst heb ik maar gevraagd naar 'sister Hindu's house'. Een man sprong op zijn fiets en reed voor me uit.Thank you sir!

  • 15 Januari 2008 - 17:10

    Ma.:

    oh phyl,ik lach me rot als ik jouw verhaal zo lees zie je al in het donker fietsen en de weg niet vinden,en dan eigen idee om kussens te maken van stukjes stof creatief hoor .Wat leuk om in de stad contact te hebben met nog meer vrijwilligers als ik het zo lees heb je het reuze naar je zin (ook het fietsen).
    Leuke foto,s van jou werk omgeving,e.d.

    neem aan dat dit tijdelijk is met die kindertjes les geven bedoel ik ,wel leuk toch?
    Nou phyl heb nog heel veel te vragen maar wacht gewoon jouw berichtjes vol verwachting af.

    .heeeeel veel kusjes .

    Ma.

  • 15 Januari 2008 - 17:59

    Caro:

    Geweldig om zo je te kunnen volgen, super verhalen en zoals altijd ,prachtige foto's!!!Je zit er niet heel anders bij als wat ik verwacht had, in stoffig donker Afrika....Dikke kus, ik mail je! xoxoxox

  • 15 Januari 2008 - 18:23

    Gerton:

    Schat,ik wens je veel geluk en hoop dat je je weg vindt X

  • 15 Januari 2008 - 18:30

    Kel:

    Heb je fotoboek opgehaald! xxx

  • 15 Januari 2008 - 20:56

    Jaimie:

    hallo tante phily,
    zijn de kinderen blij met de cadeautjes? xjaimie

  • 15 Januari 2008 - 22:23

    Assie:

    Klinkt leuk en gezellie allemaal.
    Alles op de fiets..die leuke wegen
    Mooi foto's
    Ben jaloers op je :)
    En alles zo binnen handbereik.
    Volgende keer ga ik echt mee.... trouwens heb je al een CHANEL winkel gevonden?

    Ik hou je verder weer in de gaten.

    Love, je schone zus

    P.s Ma moeten lachen omdat jij de weg niet kan vinden daar in het donker.......... zij raakt de weg al kwijt naar Den Haag hi hi hi (heb je het dus niet van een vreemde :)

  • 16 Januari 2008 - 04:30

    Fred:

    Goh dus je bent nu bevorderd tot Crea Bea....niet slecht hoor al in je eerste week. En op de foto's zie ik dat het bij jou ook zo zonnig is, net als hier in Nieuw Zeeland ;o)

    Veel plezier daar met je klasjes !

  • 16 Januari 2008 - 08:00

    Rachel:

    Leuk he kinderen!! haha... precies wat je wilde!!!

    Ik ben net terug uit 2 dagen Amsterdam, ik had weer een training. Was wel leuk maar weer erg vermoeiend van 10 tot 19.00uur!! Pffff...

    Ik ga vanaf morgen weer s de nacht in, die is ook hier pikkie donker! ;)

    ik hoor je wel weer!!
    xxx

  • 16 Januari 2008 - 08:23

    Ellen:

    Hoi Phily, wat een story. En zo in het donker. Jij met ,,goed voor de lijn"!!! Wel leuk met die kinderen. Ze zien er altijd zo vrolijk uit. Zal veel voldoening geven. Mooie foto's en leuk, dat je nog meer vrijwilligers hebt ontmoet. Iedere ochtend even kijken en goed de dag beginnen met jouw verhaal. Succes en veel plezier.
    Byebye

  • 16 Januari 2008 - 08:44

    Anja:

    he meis, ziet er allemaal geweldig uit, ik zie je al helemaal op je fietsje in het donker over het zandweggetje gaan en lekker knutselen,kan je je creativiteit ook nog een beetje kwijt. leuk hoor, elke dag tussen het werk door even lezen en kijken hoe het met je gaat is wel een geweldige manier om op de hoogte te blijven. Liefs, Anja

  • 17 Januari 2008 - 08:17

    Joyce:

    Dag zus, nooit gedacht dat je zo`n crea bea was maar t klinkt heel leuk allemaal. Ben nieuwsgierig naar foto`s van je verblijfplaats. De hut en het dorp, zet je die er binnenkort ook bij?
    doei doei en veel liefs van Tinko&mij xxx

  • 17 Januari 2008 - 11:42

    Patricia:

    Het is ook nooit saai met jou. Wat jij aan het afvallen bent (ik weet niet waar het er bij jou nog vanaf gaat) eet Buddha er driedubbel bij. Hij heeft het naar zijn zin met zijn harem.
    groetjes
    P2

  • 18 Januari 2008 - 11:05

    Otia:

    Hi Philly leuk om je zo te volgen. Echt iets voor jou. Heb er bewondering voor. Zo te lezen heb je het wel naar je zin, je ziet overal wel de lol van in. Het gaat je goed.

    Dikke kus....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4 maanden Ghana

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2008

Laatste bericht

01 Mei 2008

Een geit in mijn tas.

25 April 2008

De kust langs.

23 April 2008

Reizen en luieren.

12 April 2008

Na regen ...
Phily

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 186389

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2018 - 04 September 2018

Mongolië

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Lapland

12 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Cambodja

25 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Kenia

27 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Laos

31 Maart 2012 - 22 April 2012

Ethiopië met Rachel

10 Maart 2010 - 04 April 2010

Thailand

12 Oktober 2009 - 08 November 2009

Maleisie

27 Februari 2009 - 13 Maart 2009

India

09 Januari 2008 - 06 Mei 2008

4 maanden Ghana

Landen bezocht: