Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phily Berg - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Phily en Kelly

Blijf op de hoogte en volg Phily

19 Oktober 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze keer bericht vanaf het eiland Langkawi.
In het vorige bericht schreven we dat we fietsen gingen huren, maar dat is niet doorgegaan. Onderweg naar de fietsen kwamen we nl langs een kleine spa waar ze dr Fish hadden. Wij naar binnen natuurlijk. Voor 10 RM kon je de visjes 15 min de dode huidcellen van je voeten af laten knabbelen. Dat is dus 2 euro! Bij de Zwaluwhoeve kost datzelfde je 15 euro. Het is een raar gevoel, net alsof je voet slaapt, maar dan niet overal. Kleine kriebels, heel grappig. Beslist iets om eens te proberen Caro!

We moesten zondag om 4 uur op om op tijd bij de bus te zijn die ons naar het vliegveld bracht. Helaas was de aansluiting niet geweldig (bus arriveerde om 6.30 en vliegtuig vertrok om 16.10) maar het was de enige mogelijkheid en dus hadden we een dagje vliegveld. Voordeel is wel dat we nu allebei ons boek uithebben.
De eigenaar van het vorige hostel had geregeld dat we hier op Langkawi van het vliegveld zouden worden gehaald door een kennis die ons naar een guesthouse zou brengen. Maar we hebben hem niet gezien en zijn dus maar weer zelf op zoek gegaan. En dat is uiteraard weer gelukt. We zitten in een guesthouse dat bestaat uit een aantal kleine huisjes bij elkaar. We hebben nu zelfs een eigen badkamer. Met alleen koud water, maar dat went. De eigenaars, een echtpaar, zijn een verhaal apart. Ze vinden elkaar overduidelijk niet aardig, en vertellen zonder enige gene nare verhalen over elkaar. Ook al tref je ze samen buiten bij de receptie, je praat met de een of met de ander, niet met allebei.
Omdat er nogal wat kieren in het huisje zitten hebben we gisteren bij de plaatselijke supermarkt eerst maar een wierookspiraal gekocht tegen de muggen. Die helpt goed, maar niet tegen alle beesten.
Vannacht werd Kelly wakker van een kriebel op haar arm. Voor ze er goed over na kon denken veegde ze de kriebel automatisch weg. Ik voelde iets in mijn nek lopen en sloeg het, ook in een reflex, weg. Allebei gelijk wakker toch maar even gekeken wat we nu weg hadden geveegd, maar we zagen niets meer. Dus besloten we dat het een gekko geweest moet zijn. Wat trouwens de volgende dag door het gezellige echtpaar bevestigd werd. Omdat ik toch wakker was ging ik maar gelijk naar de toilet. Om daar een kleine kakkerlak te zien lopen. Prullenbakje er op zijn kop overheen, niets tegen Kelly zeggen en slapen. Vanmorgen bij de receptie de spray gehaald en een paar keer onder de prullenbak gesprayd. Vanavond weg halen en klaar!

Toen we vanmorgen wakker werden regende het keihard. Volgens de man zou het om 11 uur weer mooi en droog zijn, en inderdaad was dat het geval. Koud was het trouwens helemaal niet. Na het ontbijt (op een terras waar een klein aapje ondeugend liep te zijn) zijn we op de fiets gestapt. Langs waterbuffels en heel veel platgereden grote en kleine slangen, palmbomen en zwaaiende mensen. Er schoot ook nog een groen hagedisachtig beest van meer dan een meter voor onze wielen de struiken in. Zo groot was onze bezoeker van vannacht niet!

Later nog een paar uurtjes lezen op het strand, en straks weer ergens lekker makan! Wij vermaken ons goed.

xox

• 19 Oktober 2009 - 11:16

Ellen:

Oh jeeh wat een eng gevoel die visjes. Brr.... en wat een gedoe die beestjes s'nachts!!
    Zou een klamboe nemen. Zo te lezen hebben jullie er niets van over gehouden. Gelukkig!! Wel ik heb weer met plezier jullie verslag gelezen. Heerlijke onderbreking van mijn werk. Geniet maar weer verder. DK Ellen

• 19 Oktober 2009 - 13:43

Wil & Klasina:

Wat hebben jullie toch met vliegvelden?
    jullie nemen toch zeker wel het goede vliegtuig naar huis hé hahaha.
    Lekker hé dat geknabbel aan je voeten,lopen jullie nu beter? En vooral geen ongedierte mee naar huis nemen!!!!
    dikke kus xxxxxx

• 19 Oktober 2009 - 15:07

Ma:

hoi kel en phily.
    kunnen jullie al wat maleise woordjes?en die titjaks eten toch de muggen op, eerst die visjes aan je tenen en wanneer laten jullie je kerok lekker hoor.nou geniet maar van de sate kambing en de kelapar moeda.ben nieuwschierig naar jullie volgend verslag.veel plezier saamjes xxx ma.

• 19 Oktober 2009 - 17:32

Fred:

na het zien van jullie portretten hebben mijn goudwindes gezamenlijk aangeboden jullie allebei een full body suck scrub te geven...gratis !

Er is een maar...de grootste slobbert je complete 3e teen naar binnen.

Oh ja....m'n vijverwater is nog ruim boven de tien graden en op het terras ben ik nog nooit een kakkerlak tegengekomen.

• 19 Oktober 2009 - 20:33

Caro:

He gadver Phil...kakkerlakken!!! Je weet hoe ik dat vind...je bent en blijft mijn kakkerlakkenheld!!!
    Ik ga dan wel voor je knabbelvisjes!
    Kussss!!!

• 20 Oktober 2009 - 18:07

Rachel:

Kel... wat een nice picture van jouw in de rain!!

KODAK MOMENTJE!!! ;)

• 21 Oktober 2009 - 07:35

Sonja:

alle reiservaringen aandachtig gelezen en ik weet bijna zeker dat Kelly nà deze reis geen "gewone vakantie" meer wil.zoveel ervaring met leuke,griezelige,
    lekker eten,ondanks vertagingen enz.toch heel spannend is.Maar ze had natuurlijk ook een goede gids met al deze ervaringen bij haar.Ook een heel leerzame vakantie. Genieten jullie er maar lekker van hoor.Veel plezier nog. Doei

• 21 Oktober 2009 - 11:46

Victor Spencer:

Hoi Kelly,
    Met veel interesse jullie reisverslag en foto's bekeken na er op geattendeerd te zijn door Mounien en Maureen.
    Die knabbelvisjes: een unieke ervaring lijkt mij, en de Petronas Twintowers: gewoonweg fantastisch!
    Heel veel plezier nog.