Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phily Berg - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Phily en Kelly

Blijf op de hoogte en volg Phily

21 Oktober 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren heeft het de hele dag geregend. Wat moesten we doen? Na een bezoek te hebben gebracht aan Underwaterworld (niet zo mooi als in Blijdorp maar wel een paar grooooote vissen) zijn we maar een massagesalon ingestapt. Daar hebben we ons de hele middag laten masseren en een uitgebreide pedicure behandeling ondergaan. Dat laatste was wel nodig, want met al dat op slippers lopen zagen onze voeten er niet meer uit. Maar nu zijn we weer eeltvrij en hebben we mooi gelakte teennagels. Omdat je overal waar je komt je slippers buiten uit moet doen is het wel zo leuk om verzorgde voeten te hebben. En ach, het kost hier toch weinig.

Vandaag scheen de zon toen we wakker werden, dus hadden we zin in een dagje strand. Ons guesthouse was erg vochtig, dus toch maar op zoek naar een betere. Die hadden we snel gevonden. Er is zelfs een warme douche! Maar helaas, na het ontbijt begon het weer te regenen. Wat nu? Internet dan maar. Helaas lag deze site er even uit. Dan maar lunchen. Daar kregen we al snel een bordje fruit van het huis, en Zul kwam bij ons zitten. Zul is een Maleisier die meer op een Indiaan lijkt en op onze vraag of hij de eigenaar is antwoordde: "I own nothing. Everything belongs to my wife." Waarna we een filosofisch gesprek kregen over wie, hoe en waarom je herinnert wordt. En het prettige van niets bezitten. Na een poosje kwam Roger ons gezelschap houden. Roger is een in Nederland geboren kok die al jaren in Australie woont. Nu is hij al een half jaar hier en verkoopt zelfgemaakt brood van ingredienten uit Duitsland. Het was gezellig, maar toen de zon ging schijnen kozen wij toch snel voor het strand.

Joe, de ligbeddenman, kwam al gelijk met 2 bedjes aan. Het zeewater is warm, dus afkoelen is er niet bij. Als we zo doorgaan zijn halverwege de reis onze meegenomen boeken allemaal uit. Geen probleem, want je kan ze overal ruilen. Ook in Joe hebben we een nieuwe 'vriend'. Bij het weggaan kregen we te horen dat hij ons vanavond in de bar zou zien. Oja???

Bij het avondeten nog even gebabbeld met een Nederlandse moeder en zoon die we gisteren in het ontbijtcafe al waren tegengekomen. Het toetje weer ergens anders gegeten, en ook daar weer een babbel gemaakt met de ober. Die geen Engelse zinnen maakte maar zich met enkele woorden verstaanbaar maakte, totdat hij wilde weten waar onze mannen waren. Toen kon hij ineens wel een hele zin produceren. :-)

Verder hebben we een planning gemaakt voor de rest van de reis. Het is een hele uitzoekerij om de tijden van boot, bus, trein of vliegtuig op elkaar af te stemmen. En het dan allemaal nog op tijd te halen!

Morgen dus met de boot naar Penang, een ander eiland. Waar Langkawi een vakantie eiland is, hebben we begrepen dat Penang meer historische waarde heeft. We laten het jullie weer weten!

Er zijn hier trouwens veel katten en geen honden. De katten hebben rare staarten. Sommige hebben een mooie pluimstaart, andere een knikstaart of helemaal geen. Dat zijn geen ongelukjes, maar zo worden ze geboren. Het lijken de Hemingway katten wel op Key West, Florida. Maar dat was een andere reis. :-)

• 21 Oktober 2009 - 15:34

Wil & Klasina:

Hebben jullie toch wel een paraplui meegenomen?
    Veel Nederlanders daar,
    kan je een potje kaarten als het regent.De foto's van Blijdorp zijn leuk geworden, veel plezier en dikke kus.xxxxxxjes