Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phily Berg - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Phily en Kelly

Blijf op de hoogte en volg Phily

15 Oktober 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Uitgelachen? Dan kunnen we nu verder. Ja, we hebben een horloge gekocht. En verloren dus weer een nieuwe gekocht. Een hele mooie van Sponge Bob voor 1 euro.

Blijkbaar gebeuren er hier nooit vliegtuigongelukken,want in het vliegtuig van Singapore naar Maleisie waren alle stoelen bij de nooduitgangen onbezet. Dat hebben we nog nooit gezien!

Op het vliegveld een taxiticket gekocht naar ons hostel in Chinatown. Daar moet je je schoenen beneden aan de trap laten staan, en op de emergency knop drukken om de deur te openen. Het ontbijt moet je zelf maken in een ienemiene keukentje, en de douche zit in de dezelfde ruimte als de wc. Lekker knus dus.

De eerste dag hadden we de wekker op 7 uur gezet omdat we hadden gehoord dat je heel vroeg bij de Petronas Towers moest zijn voor een ticket. Er mogen nl maar een bepaald aantal mensen naar boven de brug op. Maar om 7 uur keken we elkaar slaperig aan en dachten: "Neeeeeee!" Dus om 8 uur opgestaan en lekker toeristisch de Hop-on, Hop-off bus genomen. (Kelly voor studentenprijs) Eerst naar de Lake Gardens waar we het Nationaal Monument en de Vlindertuin hebben bezocht. De vlinders, groot en klein, kleurig en simpel, dansten om ons hoofd. Een prachtig gezicht!

Daarna met de bus naar Little India, waar kleur en geur om aandacht streden. Lekker gegeten bij een kraampje voor erg weinig geld. De man achter het kraampje vond het erg leuk dat we pisang ipv banana bestelden. Hij heeft ons gelijk wat nieuwe gerechten verkocht.

Weer met de bus naar de Kuala Lumpur Tower. Een soort uit zijn krachten gegroeide Euromast. Het is een telecommunicatietoren, de op 4 na hoogste van de wereld (de Euromast staat op de 16e plaats).
Onderaan de KL Tower is een 'jungle' waar we natuurlijk gelijk verdwaalden. Maar .. we hebben veel apen gezien!Terwijl we op de bus terug zaten te wachten kwam de securityman ons vertellen dat de bus laat was door de 'jam'. " The Jam? Oh, the traffic jam!" "No no, the jam!" Hij gebaarde druk, maar had het toch over hetzelfde als wij. :-)

's Avonds hebben we sizzling deer gegeten, met plastic stokjes. Ja, daar eet iedereen van. Maar in een Nederlands restaurant neem je ook je eigen bestek niet mee.
Tijdens het eten werd ons gelijk een massage aangepraat, en voor 60 RM pp werden we een uur gemasseerd. Dat is ongeveer 13 euro!

Vandaag (woensdag) zijn we dus wel om 7 uur opgestaan. Met de metro naar de Petronas Twin Towers gegaan en daar samen met zo'n 300 anderen gewacht tot de tickets werden uitgedeeld. Dat duurde maar een dik uur. De Australier voor in de rij (dus naast ons) was er al om 6 uur!

In het winkeltje waar we een kadootje voor Rachel kochten zag de verkoopster de Delftsblauwe klompjes aan onze rugzak hangen."Ah, you from Thailand!" Jaja ...

Na een paar tempels bezocht te hebben was het tijd om de skybridge op te gaan. Prachtig uitzicht over de skyline en een lift die 6 meter doet in 1 seconde. Over de 41 verdiepingen deden we 41 seconden!
Onderaan de TwinTowers is een shopping Mall van 6 verdiepingen. Allemaal dure winkels van oa Jimmy Choo, Chanel, Todd's, Marc Jacob etc.
Op een terras een interessante Maleisische vrouw ontmoet waarmee we hebben gesproken over de plaats van de vrouw en het huwelijk.

Rood licht is hier, zoals in veel niet Europese landen, slechts een suggestie. Wil je stoppen? Goed. Wil je niet? ook goed. Zebrapaden dienen alleen ter versiering. Niemand die ze gebruikt. Tussen de auto's door oversteken gaat heel goed!

Morgen gaan we met de bus naar Melakka. Kaartjes daarvoor kopen is een ervaring apart. Via walkie talkies worden plaatsen besproken en iedereen schreeuwt door elkaar heen. Het leek Wall Street wel! Horen en zien vergaat je, maar blijkbaar werkt het goed.

Oja,Ferry, er is hier een mega aquarium waar je we jou en Rachel wel zien lopen.

Selamat tinggal!

• 15 Oktober 2009 - 10:59

Marlene:

Hoi Phily en Kelly,
    ben benieuwd hoe jullie Melaka vinden, veel Nederlandse invloeden.
    veel plezier!

• 15 Oktober 2009 - 10:59

Maureen:

hi dames,
    wat een drukte, lijkt ons werk wel!
    Kel, moeniem gaat naar het jongerenloket !!
    Het is hem toch gelukt!! Leuk voor hem maar minder voor ons omdat we weer iemand moeten gaan inwerken!

Dames genieten jullie ervan en ook goed uitrusten he...

groetjes maureen

• 15 Oktober 2009 - 11:01

Lucie:

lekker relax is jullie vakantie nu echt begonnen. Ik ben weer benieuwd naar de foto"s. weer leuk jllie reisverslag mee te beleven. veel olezier en fijne dagen.
    Lucie

• 15 Oktober 2009 - 13:20

Fred:

Wah kostdah nou...bungee jumpen van die 2 torens....en doen jullie dan ook ook aan simultaan jumpen ?

Have fun ladies !

• 15 Oktober 2009 - 13:50

Ellen:

Hoi meiden wat een ervaring weer. En wat een mooie foto's. Wel ik geniet weer mee hoor!
    Zie veel en doe veel maar geniet! Veel plezier.
    Lfs Ellen

• 15 Oktober 2009 - 14:41

Wil & Klasina:

Hoi globetrotters,
    Al aardig avonturen beleefd,wij lachen er niet meer om hoor.
    Prachtig verslag en mooie foto's, wees zuinig op je horloge, je weet waarom haha, stink het niet met al die schoenen onder aan de trap? Dikke kus van ons.

• 15 Oktober 2009 - 16:34

Caro:

Wat een slimme verkoopster! Al het Delftsblauw is tenslotte made in Thailand...
    Mooie verhalen weer meis, geniet- en ik geniet gewoon een beetje mee.
    xoxo

• 15 Oktober 2009 - 21:46

Paul:

Hey wereldreizigers!

Mooie foto's hoor, vooral die van de Petronas Towers by night! Goed om te lezen dat jullie nu een echt sponge bob horloge hebben, die is namelijk harstikke blits! :P

Have fun!

Paul

• 16 Oktober 2009 - 06:12

Anja :

Ik wilde zeggen: een goed begin is het halve werk.. hahah Maar dat gaat bij jullie niet echt op! ;)

Hopelijk brengt Sponge Bob jullie weer bij de tijd!

Geniet van alles en kel.. goed hoor studentenkorting... haha age is just a number!!!

zal vanaaf eentje op je proosten op de frank!

kus