Accra - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Phily Berg - WaarBenJij.nu Accra - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Accra

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Phily

12 Januari 2008 | Ghana, Tamale

En daar sta je dan. Op een vliegveld ver van huis en je bagage is niet verder gekomen dan Frankfurt. Die komt morgen wel, zegt de man achter de balie 'lost en found'. Gelukkig is Alex, degene die me opkomt halen, er wel. Het verkeer naar huis toe is vreselijk. File rijden, meer is het niet. Wat wel leuk is zijn alle verkopers en verkoopsters die zich tussen de auto's door slingeren. Met allerlei koopwaar op hun hoofd, van teilen met zakjes water tot gefrituurd spul.
'Thuis' bij Alex en Suni leen ik een handdoek zodat ik me in ieder geval kan douchen. En weer ervaar ik dat je makkelijk je hele lijf kan afdrogen met een gastendoekje. :-)
Mijn sms-jes komen blijkbaar niet door, en dat is heel vervelend, vooral omdat het een poos duurt voordat ik daar achterkom. Van de 5 mensen die ik sms reageert er 1. Inmiddels zijn er 2 mensen die mijn smsjes krijgen, de rest verdwijnt blijkbaar in het niets.
Maar goed, donderdag gsm tegoed gehaald, geld gewisseld en een beetje rond gelopen. Suni kookt iets wat Banku heet en een soort deegbal is waar je stukken vanaf trekt. Het kleeft aan je vingers en je haalt het door een soep heen voordat je het hele gebeuren in je mond stopt.
's Avonds inderdaad mijn rugzak van het vliegveld gehaald en dus schone kleren aan. Joepie!!!
Vrijdag de hele dag in de bus richting Tamale. Onderweg nog een leuke toiletervaring. Doordat we bij de ingang een leeg conservenblik kregen dat we moesten vullen met water uit een bak wist ik al wat me om de hoek te wachten zou staan. Maar de enige andere blanken uit de bus, een handjevol Duitsers, kregen de schrik van hun leven. Naast of tegenover elkaar in een gootje plassen en je dan schoonspoelen met water?!?! Wat een rare gewoonte hebben ze hier. :-) :-) :-)
Inmiddels ben ik bij mijn 1e gastgezin aangekomen. Het is een leuk kluppie en ze vonden mijn gezinsfoto's erg leuk. Nu ben ik in stad en ga zo mijn fiets ophalen.Dan moet ik mijn weg weer terug naar huis zien te vinden. Ik heb alles goed in me opgenomen, dus dat moet lukken. Morgen nog een vrije dag (zondag) en dan wordt ik maandag rondgeleid naar kantoor en mijn werkplek. Tot dan! xxx

  • 12 Januari 2008 - 15:36

    Rachel:

    Yeehh!! lekker pies en poep kijken!!

    Ik ben 1 van de gelukkige die heen en weer kan smsen.. Me & my telephone are the best!!!!

  • 12 Januari 2008 - 18:17

    Ma.:

    hello,heerlijk wat van je te (horen) maar inderdaad jouw smsjes komt bij mij niet door maar blijf op de hoogte van as of ray.
    nou phily was wel even schrikken dat van jouw bagage.maar ben blij dat je bent aangekomen en al heel wat te vertellen hebt.
    heb je lekker geslapen? en van het eten zal je niet dik worden mis je onze wijn al.
    jozef was nieuwschierig naar jouw ervaringen daar kan ik hem jouw site doorgeven?
    lieverd tot de volgende nieuwtjes van jou en een dikkkke kus .

    Ma en Pa.

  • 12 Januari 2008 - 22:58

    Caroline:

    Ha lieverd, geweldig dat je belde, ff je stem horen, super!Mis je nu al..en moet nog zeker 3,5 maand!Willem ontvangt dus jouw sms-jes wel, dus gelukkig, we stay in touch!En maak je geen zorgen om ons..allemaal heel vervelend maar we komen er wel! Jeanine en ik zijn een formidabel team en met Willem als rugdekking...kunnen we niet meer stuk!!!!
    Meis, lieverd, geniet van alles..je weet het...maak die herinneringen!!!!
    Dikke kus!!!!!

  • 12 Januari 2008 - 23:35

    Fred:

    Hahahah....je bent in 24 uur tijd al helemaal ingeburgerd....enne je laat 'ze' maar ongegeneerd een poepie van Hollandse bodem ruiken hoor....daar kunnen 'ze' best tegen.

    Overigens wel errug prettig dat Alex toch op tijd voor je beschikbaar bleek te zijn en dat je bagage uiteindelijk snel boven water is gekomen....dat had anderskunnen aflopen.

    En nu: aan het werk madame !

    Fred

  • 13 Januari 2008 - 00:11

    Kel:

    hmmm ik heb een nieuwe telefoon en ontvang nog niets... maar gelukkig hebben we altijd nog internet! Fijn dat alles toch is goedgekomen! Hoe is het weer? Goed uit te houden? Niet meer bellen hoor mam veelste duur, ik sms wel en dan mail je me maar.. Luv you xx

  • 13 Januari 2008 - 09:00

    Anthon:

    Het duurt nog even maar als je terug bent wil ik wel eens je eigengemaakte Banku eens proberen! Hoe lang is het geleden dat je gefietst hebt? Veel plezier morgen en bedankt voor je kaartje.

  • 13 Januari 2008 - 10:14

    Lucie En Jan:

    hoi Phil, lekker he zo met zn allen. Was in India ook, nergens toiletpapier te bekennen. Wel goed voor het milieu, als iedereen het gaat doen als wij komen we om in het papier. Luiers hadden ze daar ook niet , bij jou ook niet zeker. Wel lekker met het fietsje overal naartoe. goed voor je conditie ook. Veel plezier en leukdat je gastgezin prettig is. toppie dat je je eigen bagage weer hebt. Doeiiii Lucie

  • 13 Januari 2008 - 12:33

    Gerton:

    Hoi lief,net aangekomen en al volop avontuur.. het gaat je goed af!
    Zal veel fietsen worden.
    Ben blij dat ik een van de twee ben ;-)
    en ook ff je stem heb gehoord
    Mis je nu al.. Veel plezier! X

  • 13 Januari 2008 - 16:07

    Joop N:

    Hoi Phyl,
    Fijn dat de reis goed is verlopen - het avontuur is begonnen! Take care en wees zuinig op jezelf.
    Liefs

  • 13 Januari 2008 - 18:36

    Je Witchbitchsister:

    Dag lekker ding,
    Ben blij dat je goed bent aangekomen. En ik dacht dat het in Suriname erg was, hahaha.
    Ik wou je nog zeggen, als je me nodig hebt dan kom ik er gelijk aan op mijn broomstick, maar dat gaat hem helaas niet worden want die bezwijkt nu onder dat enorme gewicht van mij.
    Nou hou je taai en houd ons op de hoogte van je spannende verhalen.
    Dikke kus

  • 14 Januari 2008 - 08:13

    Stephanie:

    heeee vakantieganger... klinkt lekker luxe allemaal. persoonlijk ga ik dus toch maar voor de all-inclusive (mét toilletpapier enzo). geniet ervan, fiets voorzichtig! dikke zoen steph

  • 15 Januari 2008 - 08:19

    Anja:

    he meis, klinkt goed allemaal, t toilet verhaal spreekt mij persoonlijk wat minder aan, maar goed. Hoop dat t alles is/wordt wat je ervan verwachtte.
    Liefs, Anja

  • 15 Januari 2008 - 10:22

    Ellen:

    Hoi meis, wat leuk om je te volgen. Gelukkig ben je goed aangekomen. Wat een ervaring. En jakk.. oh wat een gedoe!!! Maar goed, ik ben blij met je ervaringen. Kan ik lekker even bijkomen, tussen dat gebel door. Even in een andere wereld. Nou heerlijk voor je. Geniet ervan. Voorzichting.
    Liefs
    Ellen

  • 15 Januari 2008 - 14:02

    Wil:

    Hey meis, ik hoorde net van El van deze site, super kunnenw e je nog een beetje in de gaten houden. Gelukkig is je rugzak weer terecht kan me zo voorstellen als je met zo weinig gaat en het ook nog kwijt moet raken, het geen pretje is. In ieder geval veel fun en ik hou je site in de gaten. Liefs Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4 maanden Ghana

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2008

Laatste bericht

01 Mei 2008

Een geit in mijn tas.

25 April 2008

De kust langs.

23 April 2008

Reizen en luieren.

12 April 2008

Na regen ...
Phily

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 186199

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2018 - 04 September 2018

Mongolië

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Lapland

12 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Cambodja

25 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Kenia

27 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Laos

31 Maart 2012 - 22 April 2012

Ethiopië met Rachel

10 Maart 2010 - 04 April 2010

Thailand

12 Oktober 2009 - 08 November 2009

Maleisie

27 Februari 2009 - 13 Maart 2009

India

09 Januari 2008 - 06 Mei 2008

4 maanden Ghana

Landen bezocht: