Bangkok - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Phily Berg - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Phily

Blijf op de hoogte en volg Phily

21 Februari 2013 | Laos, Luang Prabang

Dinsdag met de bus naar Pakse, waar ik een heerlijke oilmassage heb genomen. Op aanraden van Fred bij ' Vath and her ma'. Vath was inmiddels verhuisd, maar ma zat er nog en wist zich Fred ook nog te herinneren. Goed voor een beetje korting dus. :-) Nog even een wasje laten doen voor 1 euro de kilo en we zijn er weer klaar voor.Morgen ga ik van sabaydee naar sawadee en van kap tja lai lai naar kap kum ka!

Woensdagmorgen dus met de tuktuk naar het busstation, vandaar met de mini-van naar de grens met Thailand. Departurepapiertje en 10.000 kip ingeleverd, met de rugzak op te voet de grens overgestoken (niemand die naar de rugzak keek, laat staan controleerde), daar arrivalpapier invullen, volgende tuktuk naar het busstation, mini-van, taxi en dan in Ubom het vliegtuig. Vanaf Bangkok airport met een taxi naar mijn volgende slaapplaats, die ik voor alle zekerheid in Pakse online had geboekt. Als het goed is moest het vlakbij het Royal Palace zijn ...
Dat klopt in ieder geval. Het is een minuut of 15 lopen hier vandaan. Leuk is ook dat ik precies in een super drukke straat zit. Helemaal gevuld met kraampjes, winkeltjes, stalletjes en wat je maar kan verzinnen wordt hier verkocht. Paar rondjes gelopen, gegeten en gedronken, 'echte' Havaianas gekocht voor 2 euro 50, tour geboekt voor morgen want dat Buddhahoofd dat in de boom is gegroeid heb ik ook nog niet gezien.
Dat Royal Palace en die Smaragden Buddha doe ik dan vrijdagmorgen wel voordat ik naar het vliegveld ga. Die Buddha is trouwens maar 70 cm groot, maar er is een hele tempel naar genoemd en de koning himelf kleed het beeldje ieder seizoen aan.

Naast een kraampje stond een teil vol ijs, met daarin flesje frisdrank en daarbovenop weer een hond die verkoeling zocht. Ik had gehoord dat het in Laos 47 graden was en hier in Bangkok zou dat 35 moeten zijn. Nou, ik merk geen verschil! Het lijkt ook wel of er hier minder zuurstof in de lucht zit. Maar ik klaag niet, want als ik denk aan de temperatuur in Nederland ... :-(

Goed, vanmorgen dus met de tour een aantal tempels af. Mooie oude tempels of stapels omgevallen stenen, het is maar hoe je het bekijkt. Een liggende Boeddha van 42 meter lang en natuurlijk het hoofd in de boom. Tientallen jaren geleden heeft iemand een los Buddhahoofd onder een boom gelegd. En zoals ze hier iets neerleggen om het vervolgens weer te vergeten ging dat ook zo met het hoofd. Al die jaren later is de boom netjes om het hoofd heen gegroeid en levert aldus een mooi plaatje op. Wonder der natuur of de hand van Boeddha... Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt.

Dan nu de laatste foto's. Morgen vlieg ik via Kuala Lumpur naar Schiphol en dan is het weer over met de pret. Iedereen kap tja lai lai voor het lezen en de reacties en wellicht tot de volgende reis!

  • 21 Februari 2013 - 13:34

    Fred:

    ขอบคุณมากสำหรับเรื่องราวและภาพของคุณ! ขออวยพรให้คุณเดินทางกลับบ้านปลอดภัย กอดและจูบ!

  • 21 Februari 2013 - 14:29

    Maria Kens:

    Hi Phily, met belangstelling je reisverslagen gevolgd! Geniet nog van je uitstap naar de buddha's. Ik heb bij mijn rondreis (noorden) ook deze buddha-beelden gezien. Alles is mooi....., het is zoals je het bekijkt!
    Geniet nog en kom veilig terug thuis!

  • 21 Februari 2013 - 18:58

    Will Klasina:

    Hoi Mooie foto,s was vorige week te vroeg met een fijne thuisreis te wensen maar dan nu voor morgen hebben genoten van je reisverslagen pas op je zelf en gezond terug groetjes tot horens ly xx

  • 21 Februari 2013 - 19:55

    Lilian:

    Heeey Phily,

    We hebben je reisverslagen weer gevolgd volgens ons heb je het prima naar je zin gehad,leuke foto`s...
    Ik moet wel zeggen als ik je verhaal lees over luizen,teken,kikkers,motjes engeritsel in de bladeren, rare geluiden naast je bed en. weet ik veel allemaal, ben ik toch wel blij dat wij morgen gewoon simpel richting oostenrijk rijden,bergen en sneeuw in plaats van 45gr puf puf hoor...
    Hoop dat je een goede terug vlucht heb en tot horens weer,

    Gr Lili,Marti ,Steppie,Aydin...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Phily

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 186266

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2018 - 04 September 2018

Mongolië

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Lapland

12 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Cambodja

25 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Kenia

27 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Laos

31 Maart 2012 - 22 April 2012

Ethiopië met Rachel

10 Maart 2010 - 04 April 2010

Thailand

12 Oktober 2009 - 08 November 2009

Maleisie

27 Februari 2009 - 13 Maart 2009

India

09 Januari 2008 - 06 Mei 2008

4 maanden Ghana

Landen bezocht: