Vientiane - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Phily Berg - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Phily

Blijf op de hoogte en volg Phily

08 Februari 2013 | Laos, Luang Prabang

Na een uurtje of 6 op een wiebelstoeltje te hebben gezeten in een bus vol backpakers kwamen we aan in Vientiane. Bloedverziekend heet hier en geen idee waar ik ben. Met de kaart in de Lonely Planet in mijn hand maar gaan lopen en al snel wist ik waar ik was. Op zoek naar een guesthouse dus. En dat viel niet mee! Vol, duur of alleen nog plaats op de slaapzaal. Daar word je niet vrolijk van met 14 kilo op je rug, dorst en heeeeeel warm! Eerst maar eens ergens wat drinken dus. Een fruitshake van lemon en mint is gifgroen maar super tegen de dorst en laat ik nou nt langs zo'n stalletje lopen. Hup, rugzak op de grond en kom maar door met die shake! Uiteraard heb ik daarmee nog geen kamer, maar die vond ik al snel daarna. Veel te duur (kleine kamer met een raam op de gang en gedeelde badkamer, geen airco maar wel een van voor 75.000 kip), maar voor nog geen 8 euro heb je het in Nederland niet. Douchen, omkleden en op onderzoek uit. De eerste tempel Wat Si Saket bezocht, onder een boom gezeten, nog een fruitshake, noodlesalade gegeten. Nog even langs het internetcaf'e om het verhaal Vang Vieng te schriiven en naar de markt langs de Mekong. Allemaal tassen, kleding, eten, armbandjes en wat je nog meer kan verzinnen. En dan naar mijn kleine slaapkamertje voor een beetje nachtrust.

Vanmorgen al om half 8 een fiets gehuurd. Eerst op zoek naar een ontbijt en dan de fietsroute in de Planet gevolgd. Wel wat aangepast, want ik wilde 2 dingen zien die niet in de route waren opgenomen. En zo dwaaldi ik op de fiets door Vientiane. Dwaalde is het juiste woord, want ondanks het plattegrondje en de routebeschrijving was het vaak "Waar ben ik nu weer?". Maar gewoon doorfietsen of hulp vragen aan een local en zo kwa ik steeds weer terecht. Het is trouwens leuk om hier iets aan een local te vragen. Op de een of andere manier zoek ik steeds iemand uit die geen Engels spreekt, maar dan wordt er snel iemand bij geroepen die dat wel kan. Ik fietste me dus de blubber, uiteraard afgewisseld door de nodige drinkstops. Want de fles water in mijn tas ging steeds niet zo lang mee. Nu koop je hier een liter water voor 10 eurocent, dus daar kan je het niet om laten. Dan moet je wel het gewone 'drinking water' kopen, en niet de fancy merk flessen, want die zijn vele malen duurder. Een praatje met een Japanse toeriste die mijn fiets even leende om mee op de foto te gaan, lunchen bij een drukke zaak en dus een tafel delen met een Indiase man die in Zambia is opgegroeid en nu in Engeland woont, en zo kom je wel aan je dagelijkse portie lettertjes. En hoe gezellig het ook was met Hiltje, zo alleen op sjouw bevalt me tot nu toe prima.

Voor morgenochtend heb ik een plaatsje geboekt in een local bus naar Savannaketh. Dat is een trip van 8-11 uur, dus ik hoop op een mooie rit!

  • 08 Februari 2013 - 16:05

    WIL & Klasina:

    Nou Phily, het gaat goed hé?
    Je komt nog ergens. Het is weer een mooi reisverslag,wij genieten ervan!
    En ook de fotoreportage is bijzonder mooi.
    Tot de volgende keer Phyli.
    Kijk goed uit en veel liefs.
    Groetjes van ons.

  • 09 Februari 2013 - 13:23

    Patricia:

    Spannend hoor. Als je alleen reist ontmoet je vaak leuke lui. De foto,s geven een goed beeld van je reis en nodigen uit om snel ook weer eens zo'n reis toemaken. Kijk wel uit!
    Wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Gr. Patricia

  • 10 Februari 2013 - 14:10

    Sonja:

    Fijn dat je het ondanks je alleen reist toch naar je zin hebt. Dus nog geen heimwee naar huis. Hoe kan het anders ook met zoveel mooie ervaringen.Hier sneeuwt het dus kom maar lekker bruin terug kan je ons weer jaloers maken.
    Groetjes en tot het volgend verslag.XXX

  • 13 Februari 2013 - 17:55

    Ed Schoolderman:

    Hoi Phily,
    Beetje naar je zin in Lao met de kippies ?
    Ik zie aan de foto's dat je toch ook op dezelfde plekken komt als waar wij zijn geweest.
    Mooie foto's weer, ben nu al weer benieuwd naar je boek.

    Heb je nog iemand die morgen een valentijnsdinertje met je doet ;-)

    Gr.
    Ed en Yvonne



  • 18 Februari 2013 - 14:49

    Tino:

    Jij ziet wel iets van de wereld gaat je goed pas op je zelf gr. tino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Phily

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 186264

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2018 - 04 September 2018

Mongolië

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Lapland

12 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Cambodja

25 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Vrijwilligerswerk in Kenia

27 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Laos

31 Maart 2012 - 22 April 2012

Ethiopië met Rachel

10 Maart 2010 - 04 April 2010

Thailand

12 Oktober 2009 - 08 November 2009

Maleisie

27 Februari 2009 - 13 Maart 2009

India

09 Januari 2008 - 06 Mei 2008

4 maanden Ghana

Landen bezocht: