Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Phily Berg - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Phily Berg - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Phily en Roy

Blijf op de hoogte en volg Phily

02 April 2010 | Thailand, Bangkok

Ja ja, we leven nog. De laatste week hebben we doorgebracht op het eiland Koh Samui. Het hotel is mooi, het strand lang en de zee direct voor de deur. De eerste ochtend waren we net klaar met ontbijten toen het begon te regenen. Nu hadden we onze zwemkleding al aan, dus ik wilde de zee in. Er is weinig lekkerders te bedenken dan tijdens een tropische regenbui in een lauwwarme zee te staan en je op te laten tillen door de golven. Roy keek me aan of ik gek geworden was, maar ging toch mee het water in. En vond het nog leuk ook. ;-)

De rest van de dag was het prima strandweer: niet te heet, maar lekker om op je ligbed een boek te lezen. En zo hebben we eigenlijk de hele week doorgebracht. In de zon liggen, boek lezen, stukje lopen, ijsje eten, even de zee in. Roy heeft nog een keer op een waterscooter heen en weer gecrost, maar veel meer doen we hier niet.
Op ‘ons’ stukje strand staat de hele dag een jong gezin mango, ananas, kokosnoot en geroosterde maïs te verkopen. We hebben ze voor het gemak maar de familie Mango gedoopt. We eten dus ook, heel gezond, iedere dag fruit. ’s Avonds gaan we meestal Thais eten. Van fried rice tot haai met knoflook en peper, en alles is lekker.

Om niet helemaal in slaap te sukkelen hebben we twee keer een snorkeltour gedaan. De eerste keer viel het tegen: het was bewolkt en dan ziet alles er anders uit dan in de zon, maar de snorkelplek was ook niet mooi. Het koraal was allemaal dood, en behalve een tientallen dezelfde groen/zwart gestreepte visjes viel er niets te zien.
Gelukkig was de tour twee dagen later wel leuk. We zaten 1,5 uur in een speedboot en kwamen toen pas bij de eerste snorkelplek. Hier was het koraal redelijk mooi en waren er verschillende soorten vissen. Groot en klein, mooi en minder mooi, veelkleurig en gewoon vissengrijs. In ieder geval de moeite waard. Zo ook op de tweede plek, waar we na de lunch naar toe voeren. Redelijk koraal en mooie vissen. Hier zag je onder water ook heel mooi de zon over de rotsen en het koraal spelen.

En nu dus de laatste avond. Straks de kleding ophalen bij de kleermaker (ik een Chinese jurk en Roy nog een pak en een paar overhemden) en dan alles inpakken. Vannacht om 4 uur worden we opgehaald en vliegen we van Koh Samui naar Bangkok. En vandaar na een paar uur door naar Schiphol. Maar eerst gaan we nog eten. Deze keer op het strand en met live muziek. Als ze tenminste boven het ruisen van de zee uit kunnen komen!

Allemaal “kapkoen ka” voor het lezen van de berichtjes en het bekijken van de foto’s en filmpjes en tot snel!

• 02 April 2010 - 12:53

Fred:

heel goeie terugreis gewenst.....blij dat het vliegveld open is !

x

• 02 April 2010 - 13:42

Lucie:

lekker eten, live muziek, een beetje dansen op het strand met het ruisen van de zee op de achtergrond, wie zou daar niet voor gaan. veel plezier nog even en een hele goede reis terug.

• 02 April 2010 - 13:46

Caro:

Goeie en veilige reis terug!

• 02 April 2010 - 14:33

Astrid:

Kijk dit is nou vakantie.......zo wil ik ook wel mee met je :-)

Goeie reis terug en zie je snel xxxx

• 02 April 2010 - 14:33

Astrid:

Kijk dit is nou vakantie.......zo wil ik ook wel mee met je :-)

Goeie reis terug en zie je snel xxxx

• 02 April 2010 - 16:36

Wil & Klasina:

mooi veslag en foto's
    Wij wensen jullie een behouden terugkomst en hopen op eensnelle weerzien
    groetjes en xxxxxx

• 03 April 2010 - 08:23

Ellen:

Heey meis wat een heerlijk idee om zo nog een week door te brengen.
    Het ziet er erg mooi uit.
    Zal zeker genieten zijn.
    En nu ben je zeker al thuis of nog onderweg. Wel hoop dat je warme kleren aan hebt, want hier is het erg koud en nat. Heb er weer enorm van genoten. Bedankt voor de mooie plaatjes en gezellige verhalen.
    Tot snel en een dikke kus.
    Ellen

• 03 April 2010 - 14:56

Kel:

Niet zee ziek geworden dus? :)
    Goeie terugreis ennuh wat wil je morgen eten?
    Pizza, aardappeltjes of pasta?
    xo

• 05 April 2010 - 09:39

Fred:

Welcome home....

Lieveheersbeestje ipv kakkerlak in je kamer

onkruid ipv een pool in je garden

bloembollen ipv orchideeen

zand in je mat ipv strand voor je deur

kookkunst van Kelly ipv een straatstal

Boeddha kat ipv Buddha God

je hebt files en je hebt files

BMW ipv Toyota

Kroket ipv saté